martes, 30 de marzo de 2021

SORTIDA AL CAMP D'APRENENTATGE DE SA CALA

Hola famílies!!! Teníem moltes ganes de fer una excursió i per fi va arribar el dia tan esperat per tots i totes. Tot va començar amb una carta/invitació que vàrem rebre del camp d'aprenentatge. Mirau quina il·lusió tenien...

Una vegada sabíem que anàvem al camp d'aprenentatge de sa cala, ens va venir el dubte de on estava sa Cala de Sant Vicent. Amb un mapa vam localitzar la nostra escola i sa cala.

Vam veure que necessitaríem un autobús per anar-hi i la ruta que faria aquest bus. Vam treballar això amb unes feines individuals marcant el camí que faria el bus i quants de seients necessitaríem per 21 boixos i boixes, 3 mestres i no ens oblidem del conductor, en total 25. Ja només quedava esperar el dia amb moltes ganes.
Ara sí, ja ha arribat el dia de l'excursió. En arribar ens va rebre en Pere que ens faria el taller de pa, ens posàrem a esmorzar i de seguida a fer feina. En Pere, ens va ensenyar primer el forn de llenya, allà on couríem el pa i tots vam ajudar a ficar-hi llenya.

Després vam entrar al menjador a fer el pa. Damunt sa taula trobàrem 2 gots de farina que encara no podíem tocar. En Pere ens va explicar els ingredients del pa i ens va mostrar la planta d'on venia la farina i la diferència entre la farina blanca i la integral.

Així, dels dos gots que teníem davant, un era de farina blanca i s'altre integral. Buidàrem els dos gots dins la nostra tina i en mig fèrem un forat per posar-hi un got d'aigua tèbia amb llevat. I ja ens podem posar a mesclar.

Una vegada teníem feta la massa de pa, la vam deixar llevar durant una hora tapada amb un pedaç dins un cistell petit. A cada cistell li vam posar una pinça amb un número per saber de qui era cada pa. Durant aquest temps d'espera vam jugar i aprofitar per escurar ses tines amb estepa blanca.

Quan ja va passar una hora vam ficar el nostre pa dins el forn, en Pere marcava  el nostre número al pa.

Després vàrem dinar i d'excursió pes torrent fins a la platja. N'Eva, la monitora, durant l'excursió ens anava explicant el nom d'algunes plantes: baladre, romaní, estepa blanca i canyes. També vam veure una trampa per serps!!!!!

Ens ho vàrem passar genial, VA SER UN DÍA INOBLIDABLE!!!  Tan intens que alguns a sa tornada no podien més..., jaja.

3 comentarios:

1. Moltes gracies Analisa per organitzar-lis aquesta sortida. Hector s'ho va passar genial i veig que varen aprendre moltes cosetes.

ResponderEliminar
  2. Que bien lo pasaron y lo cansaditos que llegaron

3. UuuuAuuu
    Q Genial Ho Han Passat... I q Grossos rentant i fent és pa.. Treballant!! Com tota sa vida😉🥰
    Moltíssimes gràcies x aquest dia.. Pens.. Q impensable, ja qasi, x a ells... De poder fer algo així amb els seus companys de classe, compartint, jugant, aprenent, pujar en Bus i cantar😉🤣
    I tota sa feina prèvia a sexcursio donant molt més sentit a a ses seues pròpies competències i les apreses, com en aprenentatges de com és la lectura d'un mapa🙌.. O fer ses matemàtiques aplicades i funcionals i, amb sa motivació de tenir aquesta excursió